What is this blog about? / O czym jest ten blog?

This blog is going to be my journey into a fabulous world of yarns, threads, fabrics, embroidery, cross stitch, hand and machine sewing, tatting and crocheting. It is my journey in eighty reels around the sewing world I have recently embarked on :) Adieu!

Ten blog jest moją pierwszą podróżą w bajecznie kolorowy świat ręcznych robótek, igieł, nici, szydełek, czółenek i szmatek. To tu chce pokazywać swoje pierwsze zmagania z igłą i szydełkiem, uczyć się nowych technik, realizować projekty, dzielić obserwacjami itp. Zamierzam bowiem udac się w podróż w 80 szpulek dookoła krawieckiego świata :)
Ahoj!

Saturday, January 05, 2013

*Bombki Skandynawskie: 54 i 55/55. Finał: choinka z bombkami*

Jejku, ależ mnie ogarnęło lenistwo blogowe! ;) Witam wszystkich w Nowym Roku. Przed nami nowe dni i nowe inspiracje :) Ale pozwolicie, ze jeszcze na moment powrócę do końcówki 2012-go.
Koniec roku nadszedł dla mnie bardzo szybko a wraz z nim dobiegł końca mój wielomiesięczy maraton bombkowy. Tak oto dobiegłam do bombkowej mety. Ile zrobiłam sztuk? Na pewno sporo ponad 55 bombek :) Dokładnie ile to już nie pamietam, ale powiem Wam kiedy bombki zejdą z choinki i będe mogła je ułożyć obok siebie i policzyć. To dopiero za parę dni :) Póki co nacieszam się jeszcze udekorowanym drzewkiem.
Tymczasem pokazuje dwie ostatnie bombeczki, które zakańczają bombkowy projekt:
Pierwsza to bombeczka z reniferem ciągnącym sanie

 ("Christmas Run" 54/55)

 ("Christmas Run" 54/55)

i ostatnia bombeczka z książki Arne & Carlos z wiedźmą na miotle

 ("Thirteenth Kari" 55/55)

Dlaczego właśnie wiedźma? Otóż w kulturze skandynawskiej Kari określano wiedźmę albo trolla, który/a nie mógł/a włączyć się do społeczeństwa chrześcijan i wolno jemu/jej było wyjść z ukrycia tylko raz w roku by przebiec przez miasto 13-tego dnia świąt (12 Days of Christmas + 1)
W Szwecji wiedźmy kulturowe powiązane są z Wielkanocą, czasami można je zobaczyć na starodawnych kartkach świątecznych - to taka ciekawostka kulturowa :)
I na sam finał obie bombeczki razem:


a teraz uwaga, coś o co prosiło tak wielu z Was - Grande Finale :))) czyli  zdjecia mojej choinki ubranej (a może raczej obieszonej) bombkami A&C :) Taaaa daaam!

















I na koniec artystyczny "blur" ze światełkami czyli próba naginania praw optyki i możliwości aparatu :)


Kilka moich kul skończyło na talerzu bo na choince... zabrakło miejsca! :)



Dziękuję wszytkim za pozostawiane komentarze i za odwiedziny :-* i w miedzyczasie zapraszam na pierwszy w tym roku odcinek Twórczego Weekend 68 - tym razem nielimitowane linkowanie waszych świątecznych wspaniałości.

42 comments:

  1. Replies
    1. dziękuję! cieszę się ze wszystkich zrobionych i podziwam własne drzewko ;)

      Delete
  2. Cudną kolekcję bombek sobie zrobiłaś, no nic tylko pozazdrościć i brać się do roboty :) Wspaniała choinka :)

    ReplyDelete
  3. Rewelacyjna choinka!!!! Podziwiam wytrwałość w dążeniu do celu! Piękna!!!

    ReplyDelete
  4. Ja bym je robiła przynajmniej z pięć lat :D Są prześliczne :D

    ReplyDelete
  5. Pięknie to w całości wygląda. Warto było włożyć w to tyle pracy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję :) cieszę się, ze udało mi sie wytrwać do końca projektu :)

      Delete
  6. Na wet jak napiszę że choinka wygląda R E W E L A C Y J N I E to nie oddam mojego zachwytu!!!

    ReplyDelete
  7. Nareszcie :) Jak ja czekałam na te zdjęcia!!! C-U-D-O-W-N-A choinka!!!!!!
    A tak na marginesie - zrobiłaś za dużo bombek, czy choinkę za małą kupiłaś? :)) a czy coś z adwentowych udało Ci się zrobić? ciekawa jestem jakie mają wzorki
    Swój plan wykonałaś, ciekawe czy mi uda się wykonać swój na następne święta :))
    Idę sobie jeszcze pooglądać Twoją choinkę!
    pozdrawiam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję za miłe słowa. słowa dotrzymałam. zdjęcia są :)
      plan zamierzony wykonałam. bombek zrobiłam sporo, ze nawet obdzieliłby nimi 2 choinki ;)adwentowych nie ruszyłam jeszcze ale to w sumie dobrze bo bedę mieć co robić w oczekiwaniu na kolejne święta BN. tamte będą powstawać około jesieni.
      to oczywiście nie koniec bombek - bedą jeszcze bombki i jajka wielkanocne oraz bożonarodzeniowe nie raz.
      dzięki za odwiedziny :)

      Delete
  8. Przyznam że i ja czekałam na odsłonę Twojej choinki:) Podziwiam za uparte dążenie do zrealizowania planu i za końcowy efekt:)

    ReplyDelete
  9. DOCZEKAŁAM SIĘ!!!!!!!!!
    I nie jestem zawiedziona, a wręcz przeciwnie - OCZAROWANA!
    Cudny klimat :)))
    Pozdrawiam serdecznie w nowym roczku, oby szczęśliwym dla Nas :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak, w koncu finisz bombkowy :D dobiegłam do mety :D
      klimacik z bombkami na drzewku jest, fakt, całkiem ciekawy - coś nowego i innego niz tradycyjne bombki :)

      Delete
  10. Świetnie się prezentują na choince bombki włóczkowe. W następnym roku większa choinka potrzebna...

    ReplyDelete
  11. Cudne te bombki ! Bardzo oryginalna choinka. Szczęścia w Nowym Roku i nowych pomysłów!

    ReplyDelete
  12. Czekałam na zdjęcie choinki ubranej w te piekne bombki! I tak jak się spodziewałam jest przepiękna! Bardzo oryginalna i niepowtarzalna! Już sobie wyobrażam zachwyty odwiedzających Twój dom!

    ReplyDelete
  13. piękną choinkę sobie sprawiłaś. naprawdę jestem pełna podziwu, bo prezentuje się bardzo oryginalnie i pięknie! gratuluję całorocznej pracy, bo jest czego :)

    ReplyDelete
  14. Cudnie wygląda choinka ubrana w takie cieplutkie bombki :-)
    Aż się cieplej na serduchu robi na ten widok :-) :-) :-)

    ReplyDelete
  15. Jak by nie liczyć, 13 dni wypada 6 stycznia. Tego dnia we Włoszech obchodzi się święto Befany-czarownice obdarowywują dzieci prezentami.:)

    ReplyDelete
  16. Bombki prezentują się bajecznie!!!!!!

    ReplyDelete
  17. Twoja skandynawska choinka wygląda zjawiskowo. Jest naprawdę imponująca :) gratuluję samozaparcia i ukończenia wszystkich bombek :)

    ReplyDelete
  18. Coś niesamowitego!

    Niektóre z tych bombek to moim zdaniem prawdziwe dzieła sztuki! Są zachwycajce. Warto było się męczyć :)

    Moi faworyci to te, gdzie użyłaś szarej włóczki - dodała im elegancji...

    ReplyDelete
  19. Niesamowite, cały rok tworzenia i efekt wart zachodu ;) gratuluję, choinka z włóczkowymi bombkami piękna.

    ReplyDelete
  20. Napracowałaś się bardzo, istne bombkowe szaleństwo. Podziwiam samozaparcie i zapał:)

    ReplyDelete
  21. Fantastyczny efekt! Warto było poczekać!

    ReplyDelete
  22. Wow! No normalnie choinka wygląda obłędnie! Jestem pod wrażeniem wytrwałości i całej bomb(k)owej kolekcji :)

    ReplyDelete
  23. Piękne bombeczki, a efekt REWELACYJNY - warto było czekać :))

    ReplyDelete
  24. Powiem tylko jedno: pięknie! Też by mnie ogarnęło świąteczne i noworoczne lenistwo, gdybym spędzała czas w takim otoczeniu :) Aż nie chce się wracać do obowiązków...
    Pozdrawiam ciepło!

    ReplyDelete
  25. Witam!!

    Twoje bombki są po prosty zachwycające! Ja w przyszłym roku również planuję ozdobić choinkę w takich kolorach i wyłącznie w ręcznie robionych ozdobach. Czy mogłabyś mi podpowiedzieć gdzie mogłabym zakupić książkę ze wzorami tych bombek? Szukałam w internecie, ale jakoś nie znalazłam żadnej strony... Jeszcze raz gratuluję pomysłu i wykonania! Tylko pozazdrościć!

    Lila
    kropelka007@go2.pl

    ReplyDelete
    Replies
    1. Książkę znajdziesz na amazon.com bądz amazon.co.uk. sprawdz tez ebay
      byc może uda ci sie wyszukac rownież taką na allegro, tak jak to udało sie jednej z naszych bloggerek
      pomysł na choinkę hand-made jest swietny - sama tez do tego dążę :)

      Delete
  26. W przyszłym roku też je powiesisz, czy planujesz coś innego? :)

    ReplyDelete
  27. efekt koncowy przeszedl moje najsmielsze oczekiwania
    jest powalajaca

    no i ta gwiazda!!!
    brawo Martus

    ReplyDelete
  28. Super wyszło! Widziałam już wcześniej, ale jakoś czasu brakło, żeby parę słów naskrobać :( Choinka wyglądała przepięknie :)

    ReplyDelete
  29. Wow... ukoronowanie całorocznej pracy bajkowe...

    ReplyDelete
  30. Twoja choinka to mistrzostwo świata.

    ReplyDelete

Share Your Love, Leave a Comment :)